סוגי חלונות נפוצים בבתים פרטיים בישראל

בכל דירה, ישנה או מודרנית, יש כמה וכמה פתחי אוורור בבית. בכל אחד מאלה יש חלונות מסוג כלשהו. השימוש בחלונות הוא חשוב מאוד מכיוון שאנו יכולים לשמור על פתח האוורור סגור כשאנו רוצים ועדיין ליהנות מכניסת אור טבעי אל חלל הבית וכמובן להימנע מכניסה של אוויר חם, גשם, ציפורים ודברים נוספים אל תוך הבית. נוכל כמובן גם לפתוח את החלון בעת הצורך להכנסת אוויר אל תוך הבית. החלונות ממזמן כבר לא חתיכת עץ או זכוכית פשוטים והם מגיעים באינספור סוגים, צבעים וסגנונות עיצוב. בכתבה זו נסקור רק חלק מסוגי החלונות הנחשבים ליותר פופולריים בבתים פרטיים ודירות בישראל.

מהם החלונות שיש לכם בבית?

  • חלון פתיחה מסגרת עץ – חלון זה יהיה עשוי זכוכית עם מסגרת עץ שלרוב גם תכלול עיצוב פנימי. לחלון יהיו ידיות לצורך הפתיחה והסגירה ואלה יפתח בדרך כלל כלפי פנים הבית. נחשבים לדקורטיביים מאוד ומגיעים גם בסגנונות חדשים נפלאים.
  • חלונות הזזה – חלונות אלה הנם חלונות מזכוכית עבה בדרך כלל בעלי מסגרת של מתכת או ברזל. הם מגיעים באינספור עיצובים, צבעים וסגנונות. המשותף לכולם הוא שמתקינים מסגרת של מסילות והחלונות מתלבשים על המסילות ונפתחים ונסגרים בגלילה ימינה/שמאלה. היתרונות: נוחות פתיחה, חוסך מקום בפתיחת החלונות אל תוך הבית, דקורטיבי ומודרני וניתן להלביש גם רשת על המסילות. החסרונות יהיו שניתן לפתוח רק חצי משטח החלון בכל פעם.
  • חלונות עם ציר אלומיניום – חלונות זכוכית עם מסגרת וציר מאלומיניום. טובים לאטימה מלאה מפני מזג האוויר, בעיקר בחודשי החורף הקשים. הם כוללים מסגרת גומי פנימית שתורם לאטימות המלאה. מבודדים נהדר רעש, חום וקור ונמצאים בדרך כלל בחדרי ממ"ד.
  • חלונות קיפ/דריי קיפ – חלונות מודרניים הנפתחים בצורת שיפוע (חלונות קיפ) ודריי קיפ הם חלונות שמאפשרים גם פתיחה גריל על הציר וגם פתיחה בשיפוע (אחד מהם בכל פעם כמובן).

האם אופן הניקיון משתנה בין חלון אחד לאחר?

באופן די טבעי ייתכן והטיפול בכל סוג חלונות יהיה שונה אם כי זה תלוי בעיקר בחומר הגלם ממנו עשוי החלון. ישנם חומרי ניקיון שלא כדאי להשתמש בהם על עץ למשל ולכן העץ יקבל טיפול ניקיון שונה מיתר החלונות. כמו כן סוג הפתיחה, גודל החלון והיכן הוא נמצא בבית גם כן עשויים להשפיע על אופן הניקיון.

כל כמה זמן מנקים חלונות?

נהוג לנקות את החלונות פעם בשבוע-שבועיים לפחות בצורה חלקית עם מטלית ומים וסבון או שפריצר כחול. אחת לכמה חודשים מומלץ לבצע ניקיון יסודי ומקצועי אפילו על ידי הזמנת איש מקצוע בתחום ניקוי החלונות. ניקיון יסודי זה יתרום להברקה וניקיון החלונות מטביעות אצבעות, לכלוכים קשים, ניקיון חלונות בגובה שקשה להגיע אליהם וניקיון המסילות שם בדרך כלל מצטברים אבק, לכלוך ובעלי חיים כמו לטאות, נמלים, עכבישים ועוד.

השאירו פרטים
ונחזור אליכם עם הצעת מחיר

שירותים נוספים