ניקוי חלונות לבתים פרטיים בשיטת עשה זאת בעצמך

ניקיון הבית הוא דבר חשוב מאוד הן לבריאות של בני הבית, כמובן גם לנושא האסתטי ובוודאי אם אתם אוהבים לארח. שמירה על ניקיון הבית נעשית בדרך כלל לפחות פעם בשבוע – שבועיים כאשר מנקים שטח רחב ופריטים נוספים מלבד הרצפה בדרך כלל. גם כאשר מדובר בחלונות הבית שלנו וגם כאשר מדובר במגוון פריטים אחרים – לעתים כיף לתפוס יום חופש כדי לנקות בעצמנו ולעתים נרצה להזמין שירות של מנקים מקצועיים.

חלונות הבית הם משהו שבדרך כלל נזניח בניקיון השבועי או לפחות לא ננקה אותם בצורה יסודית בכל שבוע. משום כך, אחת לכמה חודשים נרצה לנקות את החלונות בצורה יסודית ומקצועית גם מבלי לשלם לאיש מקצוע שיעשה את זה. הנה כמה טיפים לניקיון החלונות בבית בשיטת עשה זאת בעצמך.

טיפ 1 – הכינו את השטח לניקיון:

ראשית יהיה עליכם להכין את השטח לניקיון. כדי שלא תלכלכו רהיטים או את הרצפה מומלץ להניח ניילון על הרצפה או עיתונים ולהרחיק רהיטים, צמחים וציוד הקרוב לאזור החלונות. כמו כן הרחיקו את הילדים מחומרי הניקיון, בעלי החיים שאתם מגדלים והסירו פריטים שעשויים לעכב או להפריע לכם לעבוד מהאזור.

טיפ 2 – הכינו את הכלים:

התכוננו מראש עם כל הכלים שצריך לנקות אתם את החלונות. ההמלצה שלנו היא לרכוש מגב אגרונומי המיוחד לניקיון חלונות, סבון מיוחד לניקיון חלונות על בסיס סיליקון (מעט יותר יקר מסבון רגיל אבל זה חשוב מאוד), סמרטוט לביצוע הניקיון עצמו (עיתונים שורטים את החלונות למרות מה שכולם חושבים) ואפשר להשתמש גם בספוג אם רוצים. לניקיון מסטיקים דבוקים או דברים דביקים אחרים מבלי לשרוט את החלון כדאי להשתמש בסכין גירוד המיוחד לפעולה זו.

טיפ 3 – איך לבצע את הניקיון?

השתמשו בסבון מבוסס סיליקון ומים חמימים ביחד עם המטלית שלכם ובצעו את הניקיון בצורה אחידה. עדיף להתחיל מלמעלה למטה ולנקות בתנועת ידיים למעלה-למטה. אל תעשו שימוש בעיתונים כדי לא לשרוט את החלונות. במידה ואלה חלונות הזזה ותוכלו להוציא אותם מהמסילות בקלות עשו זאת יהיה לכם קל יותר. במידה ואתם רוצים לחסוך את העלויות של הסבון מבוסס הסיליקון תוכלו לעשות שימוש בחומץ, מים חמים וסבון כלים.

טיפ 4 – הסרת כתמים קשים:

לצורך הסרת הכתמים הקשים תצטרכו לעשות שימוש במים חמים וסבון מיוחד. במידה ומדובר בלכלוך דביק כפי שאמרנו כדאי להשתמש בסכין גירוד מיוחדת ולא בסכין יפנית או שיטה אחרת שעשויה לשרוט את החלון.

טיפ 5 – נקו את המסילות:

המסילות הן החלק הפחות נעים לניקיון כיוון שהן מצריכות מאתנו להתאמץ מעט יותר. רבים מציפים את המסילות במים ואז מנקים את הלכלוך בעזרת לחץ המים, למשל באמצעות צינור ומאריך. העניין הוא שזה מלכלך המון ומאוד קשה לייבש את המסילות לאחר מכן. מומלץ לעשות שימוש בחומץ או במים חמים על המטלית הלחה ובעזרת סכין העטופה עם המטלית להעביר על גבי המסילות.

השאירו פרטים
ונחזור אליכם עם הצעת מחיר

שירותים נוספים